måndag 3 maj 2010

Pinsamheten

Älskade café-gäster! Framför allt: älskade blivande besökare. Det är så jävla pinit, mitt i allt vurmande om att alla ska kunna fika hos oss så har vi bortsett från att fixa en tillgänglig toalett. Alla måste ju för fan kunna pissa! Och regelbunden avföring är bästa huvudkudden, som vi alla vet. God tillgänglighet är standard och måste när det gäller nybyggen och landstingets diverse hus men inte gamla kåkar på söder. Vilket är skandal, det borde vara förbjudet att medvetet göra en lokal otillgänglig för en person bara för att denne sitter i rullstol. Ok om personen är ett as, då kan man porta den eller kanske servera en cappu gjord på bränd mjölk. Hittills har inget as kommit in på Café Sodom, och även om det gjorde det så har personalen för mycket värdighet för att medvetet servera äckligt kaffe. Eh, nu kom jag bort från poängen, poängen är:

Förlåt! Som fan!


Vi ser över tillgängligheten på kundtoaletten och ska åtgärda detta snarast.

3 kommentarer:

  1. nu tappade jag fikasuget helt plötsligt

    SvaraRadera
  2. Jag är stolt queer. Jag tycker att toaletter med bara en toa är ett uttryck för heteronormativiteten. Personligen tycker jag om att sitta om bajsa i grupp, vilket jag kan göra på landet om somrarna. Någon får gärna kissa i en pissoar samtidigt. Så, snälla, installera en till toa och en pissoar så kan alla vi som känner oss undaskyflade få en oas där vi kan göra våra behov ihop. Ni som inte provat, det är en sinnesutvidgande upplevelse!

    SvaraRadera
  3. Det var det roligaste. Är det sant?

    SvaraRadera